Ledwo zakończyło się Grand Prix Wielkiej Brytanii na torze w Silverstone, a zespoły Formuły 1 już przetransportowały się na obiekt Hockenheim, gdzie po raz pierwszy od 1993 roku rozpoczęła się trzydniowa oficjalna sesja testowa. W pierwszym dniu najlepszy czas uzyskał Lewis Hamilton z teamu McLaren. Drugi był Kimi Raikkonen z Ferrari ,a trzeci Nico Rosberg z Williamsa.
W bieżącym sezonie zespoły i kierowców F1 zła pogoda prześladuje nie tylko podczas weekendów GP. Także podczas sesji testowych. Nie inaczej rozpoczęły się dzisiejsze testy. Rano tor był mokry po mżawce, przed południem znowu się rozpadało, po to aby po wznowieniu sesji ponownie pokrzyżować szyki zespołom.Bolid MP4/23, którym po torze dzisiaj jeździł zwycięzca ostatniego Grand Prix wyposażony został w pokrywę silnika w kształcie płetwy rekina, podobną do tych widzianych już na bolidach Red Bulla, Renault, Toro Rosso oraz Force India.
Na domowym dla siebie torze Adrian Sutil z teamu Force India ustanowił dobry czas, który pozwolił młodemu Niemcowi zająć 4 pozycję, 0,4 sekundy za Nico Rosbergiem z Williamsa. Dla obu kierowców najbliższy wyścig na torze Hockenheimring będzie domowym GP.
Pod koniec sesji testowej wszyscy kierowcy wyjechali na tor, aby wykorzystać możliwość testów na suchym torze. Ostatecznie na piątą pozycję awansował Sebastien Bourdais, który był dzisiaj najaktywniejszym kierowcą, przejeżdżając aż 113 okrążeń i rzutem na taśmę wyprzedzając Kamui Kobayashi, testującego Toyotę wyposażoną w nowe przednie i tylne skrzydło.
W zespole BMW Sauber tym razem jako pierwszy obowiązki testowe objął Nick Heidfeld, dla którego najbliższy wyścig także będzie domowym wydarzeniem. Niemiec w zmieniających się dzisiaj znacznie warunkach przejechał 59 okrążeń, z których najszybsze w czasie: 1:16, 593 było o przeszło sekundę gorsze niż lidera. Zespół BMW Sauber skoncentrował się na przygotowaniach pod kątem GP Niemiec, skupiając uwagę na zawieszeniu.
Za kierowcą BMW Sauber znaleźli się: Nelson Piquet z Renault, David Coulthard z Red Bulla oraz Alexander Wurz z Hondy.
Sesja testowa została przerwana dzisiaj tylko raz, po tym jak Alexander Wurz na krótko przed godziną 16 jadąc po mokrym torze stracił panowanie nad bolidem.
Jutro o godzinie 9:00 rozpocznie się drugi dzień testów. Podobnie jak dzisiaj wszystkie zespoły wezmą w nim udział. Za kierownicą BMW Sauber ponownie zasiądzie Nick Heidfeld. Robert Kubica przejmie kierownicę F1.08 w czwartek.
08.07.2008 18:39
0
Kserokopiarze z mclarena....
08.07.2008 18:49
0
Ehh... ta pogoda zawsze musi wszystko psuć
08.07.2008 18:58
0
Więc jednak ta pokrywa silnika rzeczywiście coś daje...
08.07.2008 19:02
0
Są jakieś transmisje z testów?
08.07.2008 19:05
0
Nick slabiutko;-) 1,1 do maclarena...a wie ktos czy i kiedy Kubek bedzie testowal??
08.07.2008 19:11
0
Może i BMW powinno sprawić sobie taką płetwę ...Nick znowu rozgrzewa opony ,oby nie dali plamy u siebie
08.07.2008 19:19
0
Ułan, czytałeś cały artykuł czy tak po prostu stwierdziłeś, że po co czytać, przecież można zapytać?
08.07.2008 19:21
0
Chciałbym zobaczyć jak Christian Klien albo Marko Asmer testuje :] a ja już zupełnie nie zwracam uwagi na czasy w testach i treningach bo patrząc na BMW to nie ma sensu :P
08.07.2008 19:21
0
lepiej sie nie sugerowac dzisiejszymi wynikami.Honda pewnie testowala bolid na 09.niewiadomo tez czy inne teamy nie skupialy sie juz na przyszlym sezonie.poza tym pogoda nie sprzyjala.McLaren pewnie zrobil lekka pokazowke.Heidfeld na Hockenheim powinien byc szybki.
08.07.2008 19:30
0
Wie ktoś, gdzie można obejrzeć testy?
08.07.2008 19:41
0
Ron też kazał zamontować pokrywe silnika ala Red Bull i inni. Tylko że ta McLarenowska raczej pół ksiezyc przypomina
08.07.2008 19:44
0
pawelpaciorek: Zrozumiałeś moje pytanie czy tylko stwierdziłeś, że odpowiedz na nie będzie w tekście? Pytam o transmisje i miałem nadzieje,że domyślisz się że chce obejrzeć testy jutro oraz w czwartek. Hot dog Robert jedzie ostatniego dnia
08.07.2008 19:57
0
thx
08.07.2008 20:04
0
Według mnie to pokrywa silnika poprawia stabilnosc bolidu, jezeli kazdy team uzna pokrywe rekina za przydatna to juz moze w tym sezonie wszystkie teamy beda ,,rekinami''
08.07.2008 20:50
0
na oficjalnej stronie bmw jest gra perfect pit stop polecam
08.07.2008 20:54
0
Mam pytanie do czytelników... gdzie można w tv obejrzeć treningi włąsnie taki jaki dziś się odbył. Nie mówie o tych oficjalnych przez wyścigiem. Dzieki za odpowiedź i pozdrawiam
08.07.2008 20:57
0
Macci z rybią pokrywą...no zciulaj mnie laczem, a dobij kaloszem:))))
08.07.2008 21:05
0
Myśle, że w przyszłym sezonie powinni przy okazji cięć aero zabronić pokryw i kołpaków. Kiedyś jeżeli się nie mylę to McLaren miał dodatkowy spoiler na "garbie". Co się z nim stalo?
08.07.2008 21:14
0
No właśnie gdzie można obejrzeć transmisję z jutrzejszych testów ??
08.07.2008 21:25
0
Ktoś kiedyś powiedział, że gdyby któryś z teamów do bolidu zamontował beczkę piwa to w następnym wyścigu inny zespół z pewnością testowałby to rozwiązanie:P
08.07.2008 21:28
0
Czemu zabronić? Powielam pytanie o transmisję ;]
08.07.2008 21:45
0
gdzie moge zobaczyć zdjęcia z testów?
08.07.2008 21:57
0
chyba testy nie są trasmitowane w TV :P a gdzie więcej można zobaczyć zdjęć ?
08.07.2008 22:12
0
no wiadomo .. nie badac zlosliwym to Robert Kubica zawsze odwala kawal dobrej roboty to niech troche nick popracuje.. zobaczymy jak bedzie jutro
09.07.2008 09:15
0
kurcze...... brzydka ta płetwa :) ładniejszą ma RBR i Renault...
09.07.2008 09:44
0
transmisji z testów nigdzie niema więc można sobie darować szukanie. Płetwa nie musi być piękna aby była skuteczna, a jak jest skuteczna to dlaczego nie jest w BMW? BMW idzie inną drogą nos inny niż w wielu bolidach nie posiada górnego skrzydła niema płetw bocznych zaraz za przednimi kołami itd. pytanie jest tylko czy niebiorą pod uwagę rozwiązań innych zespołów i ich nawet nie testują czy testują ale ich rozwiązana są lepsze? Tego niewie nikt. Odośnie wyników pierwszego dnia testów to Nick ni dość że najbardziej leniwy to jeszcze dał się najsłabszym wyprzedzić - wiem że BMW lubi ściemniać ale to już przesada, chyba warto testować szybkie kółka niż tylko jak się bolid sprawuje jadąc stosunkowo wolno.
09.07.2008 10:08
0
O sorki Haidfeld testuje w swoim bolidzie boczne płetwy. Dlaczego redakcja o tym nie wspomina?
09.07.2008 10:11
0
Nick ma zawsze nalane pod korek. - po prostu tak BMW lubi - choć w Anglii duża ilość paliwa dobijała RK na zakrętach do gleby.... a mcl co by nie powiedzieć o jego "czołowym" kierowcy - to jednak tworzy najpękniejsze autka w stawce.....
09.07.2008 10:42
0
kwestia gustu walerus, BMW tez niczego sobie;-)
09.07.2008 11:06
0
Walerus te kilkadziesiąt kilogramów nie jest w stanie dobić bolid do gleby. Z tego co pamiętam to w zimie wszyscy zachwycali sie Ferrari.
09.07.2008 11:18
0
kuba1808 dlatego, ze wygląda to tak jakby nadkola założyli. Regulamin FIA wygląda mniej więcej tak, że na bolidzie są strefy w których nie ma prawa być lotek. Np w rejonie zawieszenia tak samo jest pod przednim spoilerem z wyłączeniem środka lotki (stąd takie zagłebienie). A płetwy rekina i kołpaki to efekt tego, że w FIA nikt nie wpadł na to, że takie coś idzie zrobić.
09.07.2008 11:50
0
Według mnie BMW będzie miało taką płetwę na Monzy. Jakiś czas temu Rampf mówił, że przed GP Włoch planują wprowadzić spore zmiany, i zmiany te będą widoczne i spektakularne. Tak więc albo płetwa, albo wymyślili coś zupełnie nowatorskiego.
09.07.2008 12:50
0
No no widać że BMW sprawdza kilka nowinek, a właściewie pomysłów innych teamów, np boczne "płetwy" podobne jak w Renault i dodatkowe "skrzydełka" na nosie między rogami a kierowcą podobne mają Ferrari i McLaren. Oby przyniosło to pozytywne osiagi.
09.07.2008 17:04
0
No to szybciej czwartek bo jak Nick jezdi to wyniki sa marne jak widzimy!
09.07.2008 21:47
0
Rekina zastosują wszyscy, nie ma znaczenia czy działa czy nie, ważne że da się tam zmieścić więcej reklam.
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się